Battery History View – ابزاری برای مشاهده تاریخچه باتری لپ تاپ در ویندوز

 

ابزار  BatteryHistoryView v1.00 اطلاعات تاریخچه باتری لپ‌تاپ‌های دارای ویندوز 11 یا 10 را نشان می‌دهد.

 

Battery History View یک ابزار کوچک برای واکشی و نمایش تمام جزئیات باتری لپ تاپ میباشد . این اطلاعات در پایگاه داده SRUDB.dat در ویندوز 11 و ویندوز 10 دخیره شده است. این ابزار می تواند به شما کمک کند وضعیت فعلی باتری لپ تاپ خود را جهت برنامه ریزی برای تعویض آن یا دانستن دلیل هر مشکلی بهتر درک کنید .

این برنامه کوچک این موارد را به شما نشان می دهد : مهر زمانی، تعداد چرخه، ظرفیت طراحی شده، ظرفیت شارژ کامل، سطح شارژ، درصد شارژ، زمان AC فعال، زمان CS AC، زمان DC فعال، زمان DC CS، زمان تخلیه فعال، زمان تخلیه CS، انرژی فعال و CS Energy که قطعا داده های زیادی برای اطلاع از سلامت باتری لپ تاپ ویندوزی میباشند.

این ابزار با موفقیت در ویندوز 11 و ویندوز 10 کار می کند. ضمنا با هر دو سیستم 32 بیت و 64 بیت سازگار است. حتما می توانید آنرا بررسی کنید.

اکنون نحوه استفاده از Battery History View در ویندوز ، بصورت مختصر توضیح داده میشود.
  1. برای دانلود نسخه فارسی شده این نرم افزار ، توسط تیم ویرا ماهان ، از لینک روبرو استفاده کنید . دریافت نرم افزار
  2. Batteryhistoryview.zip را استخراج کرده و پوشه بدون بسته بندی را باز کنید.
  3. روی BatteryHistoryView.exe دوبار کلیک کنید توجه داشته باشید که این ابزار فقط یک فایل اجرایی کوچک مستقل است که می توانید آن را روی هر سیستمی بدون نصب چیزی اجرا کنید.
  4. در صورت قفل بودن پایگاه داده SRUDB.dat هنگام شروع به کار، این ابزار به اجازه شما نیاز دارد تا بتوانید آن را به عنوان مدیر اجرا کنید تا به فایل قفل شده دسترسی پیدا کنید. اما اگر قفل فایل باز باشد Battery History View اطلاعات را به سرعت بارگیری می کند .
  5. چنانچه فایل قفل باشد ، برنامه شروع به نمایش یک پاپ آپ می کند که از شما می پرسد: «نمی توان به پایگاه داده SRUDB در سیستم شما دسترسی پیدا کرد. آیا می خواهید این ابزار را به عنوان مدیر اجرا کنید؟» بنابراین شما باید روی Yes کلیک کنید .

به یاد داشته باشید که Battery History View تاریخچه باتری را از 2 جدول مختلف بارگیری می کند. به این ترتیب 2 نوع رکورد را در این ابزار خواهید دید.

  • اولین نوع رکورد فقط فیلدهای مقابل را نمایش می دهد: مهر زمانی، تعداد چرخه، ظرفیت طراحی شده، ظرفیت شارژ کامل، سطح شارژ، و درصد شارژ.
  • نوع دوم رکورد فیلدهای باقی مانده را نشان می دهد.
battery history view
تصویری از نرم افزار اصلی batteryhistoryview
منبع اطلاعات نرم افزار

 

همانطور که در بالا ذکر شد، داده های تاریخچه باتری از فایل پایگاه داده بارگیری می شود: C:\Windows\System32\sru\SRUDB.dat.
جداول زیر حاوی اطلاعات تاریخچه باتری است: {FEE4E14F-02A9-4550-B5CE-5FA2DA202E37}LT و {FEE4E14F-02A9-4550-B5CE-5FA2DA202E37}

پنجره « گزینه های پیشرفته »

 

پنجره گزینه های پیشرفته (F9) به شما این امکان را می دهد که پایگاه داده SRUDB.dat را از یک درایو فلش یا قلم یا رایانه راه دور در شبکه خود بارگیری کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بارگیری اطلاعات تاریخچه باتری تنها زمانی کار می کند که فایل پایگاه داده در رایانه راه دور قفل نباشد.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات تاریخچه باتری از چند روز ، چند ساعت گذشته یا از محدوده تاریخ / زمان خاص بارگیری شود.

رمز فایل فشرده در صورت نیاز عبارتست از : www.veeramahan.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *