در این مقاله ، نحوه اشتراک گذاری اتصال VPN از طریق وایرلس در ویندوز 11 یا 10 را به شما نشان می دهیم . استفاده از اتصالات VPN ، از امنیت و حریم خصوصی اینترنت شما محافظت می کند.

برخی از دستگاه‌ها مانند Sony Play Station ، XBOX یا Android Box و یا حتی تلویزیون های هوشمند و یا دستیار های صوتی ، این ویژگی اشتراک‌گذاری خاص را مجاز نمی‌دانند . با این حال ، راهی برای انجام آن وجود دارد که می توانید براحتی و به کمک یک کارت شبکه وایرلس از آن استفاده کنید . اشتراک گذاری اتصال VPN با دستگاه های دیگر ، در ویندوز و هنگامی که نیازی به نصب نرم افزار های جانبی نیست ، بسیار مفید خواهد بود .

برای این کار نیاز است ، یک سری دستورات خاص را اجرا کنید .

بخش اول :

قبل از رفتن به سمت مراحل اشتراک گذاری VPN با استفاده از WiFi در ویندوز 10 و 11، باید به یک Command Prompt دسترسی داشته باشید و کدهای جزئی خاصی را اجرا کنید.

مرحله 1: ابتدا روی کادر جستجو از نوار وظیفه کلیک کرده و cmd را تایپ کنید. 
Search Bar In Start Menu
شروع اشتراک گذاری اتصال VPN
مرحله 2: در نتیجه، روی “Command Prompt” کلیک راست کرده و گزینه “Run as administrator” را انتخاب کنید. روی Yes کلیک کنید.
CMD Run As Administrator
اجرای برنامه CMD
Command Prompt
صفحه مشکی برنامه اعلان فرمان برای اشتراک گذاری اتصال VPN
مرحله 3: وقتی پنجره سیاه ظاهر شد، دستور زیر را تایپ یا کپی/پیست کنید. Enter را بزنید.
netsh wlan show drivers
بررسی وضعیت درایور های کارت شبکه بی سیم

netsh wlan show drivers

دستور بالا بررسی می کند که آیا تمام درایورهای لازم در رایانه شخصی کاملاً نصب شده اند یا خیر ؟ همچنین ، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های Command Prompt را به دقت بررسی نمائید . اگر خط “Hosted Network Supported” به صورت “بله” نشان داده شود، همه چیز درست است و می توانید به مرحله بعدی بروید. اگر خط “Hosted Network Supported” را NO یافتید، باید درایور مربوطه را برای آن نصب کنید.

مرحله 4 : ایجاد یه شبکه میزبان وایرلس با نام دلخواه توسط برنامه اعلان فرمان

خط فرمان داده شده زیر را وارد کنید . VeeraMahan را با نام شبکه بی سیم خود جایگزین کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که کلید امنیتی شبکه ( Veera123456 ) را با رمز مورد نظر خود جایگزین نموده تا از آن برای اتصال به شبکه خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که عبارت فوق باید حداقل 8 کاراکتر باشد.

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=VeeraMahan key=Veera123456 . اشتراک گذاری اتصال VPN
راه اندازی شبکه میزبان وایرلس با نام و رمز عبور دلخواه توسط اعلان فرمان

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=VeeraMahan key=Veera123456

 مرحله 5 : VPN را در ویندوز 11 یا 10 به اشتراک بگذارید .

پس از ایجاد شبکه میزبان، با دستور زیر شبکه میزبان وایرلس ساخته شده را فعال نمائید .

netsh wlan start hostednetwork اشتراک گذاری اتصال VPN
فعال نمودن شبکه میزبان

netsh wlan start hostednetwork

در نهایت خط فرمان را ببندید.

توجه: اگر با پیام «شبکه میزبانی‌ شده نمی‌توانست راه‌اندازی شود» مواجه شدید، نشان‌دهنده قدیمی بودن درایور کارت شبکه وایرلس است. در این صورت ، ویندوز را با آخرین نسخه درایور آپدیت کنید.

بخش دوم :

مرحله 6 : اتصال اینترنت خود را با یک شبکه میزبان در ویندوز 11 یا 10 به اشتراک بگذارید .

پس از اجرای موفقیت آمیز دستورات فوق ، آماده اشتراک گذاری VPN با استفاده از شبکه وایرلس در ویندوز 11 یا 10 هستید. برای دسترسی به این شبکه برای سایر دستگاه ها، اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت را به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، از ویژگی «به اشتراک گذاری اتصال اینترنت» از یک آداپتور فیزیکی شبکه کمک بگیرید.

مرحله 7: ابتدا با زدن کلیدهای میانبر Win + R، کادر محاوره ای Run را باز کنید. در اینجا، ncpa.cpl را در قسمت متن تایپ یا کپی/پیست کنید و روی تأیید کلیک کنید.
Execute ncpa.cpl in Run
باز نمودن پنجره حاوی اتصالات شبکه ای در ویندوز
مرحله 8: اکنون بر روی اتصال VPN کلیک راست کرده و سپس در منوی باز شده به گزینه Properties بروید.
Network Connection اشتراک گذاری اتصال VPN
اتصالات شبکه

توجه: مطمئن شوید که نام کانکشن بوجود آمده توسط شبکه وایرلس را به خاطر بسپارید ، زیرا در مرحله بعد به آن نیاز خواهید داشت .

مرحله 9: اکنون به برگه اشتراک گذاری بروید و در مقابل کادر Allow Other Network User to connect from this computer’s Internet connection ، علامت بزنید. سپس تیک گزینه Allow other network users to control or disable Internet shared connection را نیز زده و در انتها در گزینه Home Network Connection روی فلش کلیک کنید .
Sharing VPN Properties اشتراک گذاری اتصال VPN
گزینه های برگه اشتراک گذاری در اتصال VPN
مرحله 10 : از بین گزینه های موجود در لیست باز شده ، نام کانکشن مربوط به شبکه میزبان وایرلس را انتخاب و سپس دکمه OK را فشار دهید.
Sharing VPN Properties اشتراک گذاری اتصال VPN
گزینه های برگه اشتراک گذاری در اتصال VPN
مرحله 11 :  برقراری اتصال VPN

ارتباط VPN خود را برقرار کرده و از عملکرد آن مطمن شوید . اکنون «Play Station»، «Xbox»، «Apple TV» (یا دستگاه دیگری که می‌خواهید استفاده کنید) را روشن کرده و آن را به شبکه وایرلس تازه ایجاد شده متصل کنید.

تنظیمات کانکشن جدید VPN ، پس از خاموش کردن رایانه ، از بین خواهند رفت . اساساً، فرآیند فوق غیرفعال می شود. برای فعال کردن مجدد این شبکه، باید به Command Prompt بروید و دستور زیر را تایپ کنید.

netsh wlan

با انجام دستورات و مراحل فوق، می توانید اتصال اینترنت را از طریق وایرلس به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *